Studeren in Helsinki - Reisverslagen van Rob van der Geest - WaarBenJij.nu Studeren in Helsinki - Reisverslagen van Rob van der Geest - WaarBenJij.nu

Studeren in Helsinki

Tijdens mijn studie op de Hogeschool Rotterdam was het idee om een tijdje in het buitenland te studeren al snel geboren. In het eerste jaar werd mij al verteld wat de mogelijkheden waren en dat dit in de eerste helft van het derde jaar zou plaatsvinden, studenten worden ook wel gestrimuleerd om dit te gaan doen de laatste jaren. Er waren een stuk of 6 mogelijkheden om te studeren, echter leek het me leuk om een tijdje in Helsinki te wonen en te studeren. Gewoon om mijn Engels niveau eens naar een hoger niveau te tillen en om een tijdje internationale ervaring op te doen, het is namelijk een hele internationale stad. En om er bijvoorbeeld achter te komen of ik het reizen echt leuk vind.

Ik ga niet alleen. Goede vrienden en tevens klasgenoten Rowan van der Knaap en Marco Slingerland waren ook enthousiast geraakt over Helsinki. Afgelopen maanden hebben er vele voorbereidingen plaatsgevonden. maanden. Huisvesting daar, vele gegevens omzetten en vakkenpakketten aanvragen. Inmiddels is zo goed als alles geregeld en zijn we er klaar voor!

Omdat Scandinavie een geweldig continent is om doorheen te rijden hebben we besloten om met de auto erheen te gaan. Hierom hebben we vorige week met zijn 3en een Citroen stationwagen aangeschaft met een jaar APK voor een prikkie. Dus er wordt gelijk nog maar even een roadtrip aan vast geplakt van een week. Na een dag of vijf zullen we met de auto op de boot van Stockholm naar Finland varen. Na deze tocht is het niet ver meer naar Helsinki.

Het is best een apart gevoel om straks zo'n lange tijd van huis te zijn. Toch heb ik er ontzettend veel zin in en heb ik het gevoel dat dit een hele vette tijd van me leven gaat worden. Ik ben er klaar voor!

15 Augustus is de datum dat we vertrekken!

Recente Reisverslagen:

12 December 2013

Amazing trip to Lapland Wonderland!

11 November 2013

Busy times in our Helsinki Appartment!

16 Oktober 2013

Autumn jogging in the forrest is nice!

06 Oktober 2013

Already get used to the Finnish culture!

15 September 2013

First month away from home!
Rob

Actief sinds 23 Juli 2013
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 8683

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 09 December 2014

Backpacken in Azië!

23 Juli 2013 - 31 December 2013

Studeren in Helsinki

15 Januari 2018 - 30 November -0001

Backpacken in Oceanië!

Landen bezocht: