First impression from Helsinki - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Rob Geest - WaarBenJij.nu First impression from Helsinki - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Rob Geest - WaarBenJij.nu

First impression from Helsinki

Door: Rob van der Geest

Blijf op de hoogte en volg Rob

25 Augustus 2013 | Finland, Helsinki

Mijn eerste indrukken van Helsinki zijn heel goed! Ik vind het echt een hele mooie stad, het is bezaait met parkjes, meren en rotsen waar mensen lekker liggen te chillen onder het genot van de muziek van straatmuzikanten. Dat maakt de stad dan ook levendig en fijn om te wonen. De afgelopen dagen was het prachtig weer, dus gelijk even waargenomen om ook maar even lekker te genieten van de zon. Met de heinekenboks op me schouder en een paar koude kletsen onder me arm werd het helemaal aangenaam!

De finnen zijn prima lui. Ze zijn heel relax, behulpzaam en niet opdringerig.
De terrasjes zitten dan ook aardig vol met zuipende finnen, want die lusten wel een slokje. Ook zie je overal kleine gezellige terrasjes waar je een goeie bak koffie kunt scoren. Finnen zijn namelijk echte koffiedrinkers.

Zaterdagavond ook al even het nachtleven van Helsinki ingegaan en daar is de komende tijd ook nog genoeg te beleven/ontdekken. Ze kunnen hier namelijk wel een goed feestje geven. We gaan kaarten bestellen voor Headhunterz in the circus, vorig jaar draaide hardwell daar en dat was toen heel bruut. Dan gaan de Nederlandse vlaggen mee om een avondje te knallen op DJ's uit eigen land. Ben benieuwd!

Ik heb er nog even een flinke rits foto's bijgedaan van Helsinki om jullie even een indruk te geven. Je ziet hier ook echt heel veel dikke auto's rijden! No crisis in Finland :)

Greetz from Helsinki!

• 25 Augustus 2013 - 21:36

Peter:

ehhh... je ging toch om iets te leren... dat stappen had je al onder de knie ..dacht ik!... hihihi

Verslag uit: Finland, Helsinki

Studeren in Helsinki

Tijdens mijn studie op de Hogeschool Rotterdam was het idee om een tijdje in het buitenland te studeren al snel geboren. In het eerste jaar werd mij al verteld wat de mogelijkheden waren en dat dit in de eerste helft van het derde jaar zou plaatsvinden, studenten worden ook wel gestrimuleerd om dit te gaan doen de laatste jaren. Er waren een stuk of 6 mogelijkheden om te studeren, echter leek het me leuk om een tijdje in Helsinki te wonen en te studeren. Gewoon om mijn Engels niveau eens naar een hoger niveau te tillen en om een tijdje internationale ervaring op te doen, het is namelijk een hele internationale stad. En om er bijvoorbeeld achter te komen of ik het reizen echt leuk vind.

Ik ga niet alleen. Goede vrienden en tevens klasgenoten Rowan van der Knaap en Marco Slingerland waren ook enthousiast geraakt over Helsinki. Afgelopen maanden hebben er vele voorbereidingen plaatsgevonden. maanden. Huisvesting daar, vele gegevens omzetten en vakkenpakketten aanvragen. Inmiddels is zo goed als alles geregeld en zijn we er klaar voor!

Omdat Scandinavie een geweldig continent is om doorheen te rijden hebben we besloten om met de auto erheen te gaan. Hierom hebben we vorige week met zijn 3en een Citroen stationwagen aangeschaft met een jaar APK voor een prikkie. Dus er wordt gelijk nog maar even een roadtrip aan vast geplakt van een week. Na een dag of vijf zullen we met de auto op de boot van Stockholm naar Finland varen. Na deze tocht is het niet ver meer naar Helsinki.

Het is best een apart gevoel om straks zo'n lange tijd van huis te zijn. Toch heb ik er ontzettend veel zin in en heb ik het gevoel dat dit een hele vette tijd van me leven gaat worden. Ik ben er klaar voor!

15 Augustus is de datum dat we vertrekken!