Reisverslag 3 weken Thailand! Loving it! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rob Geest - WaarBenJij.nu Reisverslag 3 weken Thailand! Loving it! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rob Geest - WaarBenJij.nu

Reisverslag 3 weken Thailand! Loving it!

Door: Rob van der Geest

Blijf op de hoogte en volg Rob

11 Oktober 2014 | Thailand, Chiang Mai

Ik ben dinsdag alweer 3 weken aan het backpacken en het voelt alsof ik al helemaal gewend ben aan het leventje hier. De tijd gaat ook behoorlijk snel. Toch geniet ik er heerlijk van!

Ik zal maar even vanaf het begin beginnen. Het moment waar ik een beetje tegenop zag. Aankomen in Bangkok: en dan?. Zodra ik uit het treinstation stapte en werd geconfronteerd met de extreme hitte en het chaotische verkeer dacht ik ook even. WTF is dit! Het was spits dus ik had me maar even met een brommertje laten brengen naar me hotel. Anders kan je daar lang vaststaan in het verkeer. Eenmaal aangekomen kon ik even bijkomen van de reis en heb ik de volgende dag Bangkok ontdekt. Teveel tempels en budha's om op te noemen. Ik had ook alvast wat vervoer en overnachtingen in Bangkok geboekt en dat is achteraf ook allemaal goed uitgepakt! Best wel relaxed dat als je ergens aankomt er iemand klaarstaat met een bordje 'Robert Rudolf' en dat je direct in je ho(s)tel kan stappen. Ik heb in Bangkok ook nog de Co van Kessel fietstocht gedaan en dat was wel een hele mooie ervaring! Zo krijg je een goed beeld van de verschillende wijken in de stad en vaar je met een longtailboot (lees smalle ouwe boot met automotor achterop) met flinke snelheid door de rivieren. Nog een paar leuke mensen leren kennen die ik nu nog steeds tegenkom, helemaal prima! Laatste avond nog met me maten uit Nederland (Marco, Nick, Vas en Gerben) op stap geweest in Bangkok, laten we het een hilarische avond noemen. Die waren de volgende morgen maar net op tijd bij het vliegveld haha. Na 3 dagen Bangkok was ik er al behoorlijk klaar mee eerlijk gezegd (drukte, viezigheid en opdringerige mensen). Eigenlijk moet je er helemaal niet langen dan 1, max 2 dagen blijven. Bangkok geeft namelijk niet zo'n goed beeld van hoe geweldig Thailand eigenlijk is. En hoe vriendelijk de mensen in andere gebieden zijn.

Dag 4 doorgereisd naar andere steden op de route naar Chiang mai. Eerst Ayuthaya en daarna Sukothai. Beide oude historische steden vol met tempels en marktjes. Ik vond Sukothai wel een stuk mooier door de oude stad en ruines uit de 13-14e eeuw die daar waren blijven staan. In beide steden 2 nachten gebleven en dat was wel prima, nog met een paar internationale studenten uit Hongkong opgetrokken was erg relaxed.

Hierna doorgereisd naar Chiang mai waar ik de volgende morgen een 3 daagse jungle trekking heb gedaan. Dit was echt vet! We begonnen met een olifantenrit, een hele ervaring maar wel een beetje een dubbel gevoel. Die olifanten zagen er niet al te best uit en hebben niet zo'n goed leven. Daarna zijn we de trekking begonnen waar we langs rijstvelden kwamen en geweldige watervallen waar je heerlijk kon zwemmen. We waren met een leuk gezelschap van in totaal 10 personen, dus s'avonds was het ook erg gezellig. De volgende dag waren er nog maar 2 over voor de 3 daagse trekking en werden we met een hele oude Thai op slippers op pad gestuurd, de alcoholdampen hingen nog om hem heen in de morgen haha. Ik had er in het begin een hard hoofd in maar het kwam allemaal goed. De 2e avond verbleven we bij een waterval tussen een thais volkje. Een mooie ervaring! De laatste dag nog een uur of 2 gelopen, daarna gingen we bamboe raften. Ik hoefde alleen maar te zitten en een thai voorop stuurde het raft door de stroomvernellingen heen. Heel erg relaxed. In het water om de raft zag je af en toe nog slangen zwemmen. Het was dus zaak om erop te blijven zitten haha, en dat is gelukt!

De dag na de jungle trekking met een minivan naar Pai gegaan. Ik had al begrepen dat het een helse tocht zou zijn. De weg van Chiang mai naar Pai bevat namelijk 672 bochten. Het is ongeveer 3,5 uur rijden waarvan 2,5 over bochterige bergweggetjes. Je ziet regelmatig mensen langs de weg een braken. En onze chauffeur reed als een formule 1 courour! Maar gelukkig hield iedereen zich sterk en stapte je alleen wat dizzy uit. Eenmaal aangekomen in Pai zag ik gelijk hoe relaxed alles en iedereen daar was. Het is echt een hippiedorpje! S'avonds lekker genieten van de life muziek op straat en de gezellige barretjes in Pai. In Pai heb ik me ook nog gewaagd aan een uur durende Thai Massage! Hierin word lenigheid en pijn op de proef gesteld, maar het was tegelijkertijd ook wel lekker. Al je spieren komen los en je voelt je helemaal zen achteraf. Ook nog een daagje Pai verkent met een scootertje. Ze zeggen dat je daar de mooiste omgeving van Thailand heb en het is ook echt adembenemend mooi. S'middags lekker naar een waterval gereden waar je ideaal kon zwemmen en af kon glijden, genieten! Toch was het ook wel uitkijken want er liepen regelmatig toeristen langs met verband en flinke verwondingen van vallen met scooters. Komt al die brommer en motorervaring toch weer goed van pas :).

Nu zit ik een paar daagjes in Chiang Mai. Echt een superrelaxed stadje, niet te groot en je komt hier chille mensen tegen. Gister met een scootertje rondgereden en de bergen ingetrokken om de tempel wat phrathat doi suthep te bezoeken. Een tempel bovenop een berg. Langs een leuk bergweggetje om met de scooter heen te rijden. Morgen ga ik met de bus richting de slow boat. Maar eerst gaat deze bus nog langs de white temple in Chiang Rai, en daarna overnachten ik in een plaatsje vlakbij de grens. Om de volgende morgen op de slow boat te stappen om 2 dagen door de rivier de Mekong te varen richting Luang Prabang (Laos). S'nachts een overnachting in een plaatsje langs de rivier. Schijnt wel een hele leuke tocht te zijn door een prachtige omgeving dus ik ben benieuwd. Heb al begrepen dat het een traditie is om een flesje Hong Thong (thaise rum) en Cola mee te nemen. Dus die is al ingeslagen haha. Na Laos ga ik naar Vang Vieng en vanuit daar wil ik naar Hanoi (Vietnam). Dus ik denk een dag of 6-8 in Laos. Om genoeg tijd te kunnen spenderen in het prachtige Vietnam! Ik heb er heel veel zin in en ik laat het allemaal op me af komen. Ik verveel me nog lang niet! :)


  • 16 Oktober 2014 - 22:02

    Jannigje:

    Geweldig om te lezen Robbie! Goed te horen dat alles goed met je gaat en dat je geniet, top! Kijk uit naar je volgende verslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 23 Juli 2013
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 8692

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 09 December 2014

Backpacken in Azië!

23 Juli 2013 - 31 December 2013

Studeren in Helsinki

15 Januari 2018 - 30 November -0001

Backpacken in Oceanië!

Landen bezocht: