Last part of this amazing trip! - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Rob Geest - WaarBenJij.nu Last part of this amazing trip! - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Rob Geest - WaarBenJij.nu

Last part of this amazing trip!

Door: Rob van der Geest

Blijf op de hoogte en volg Rob

04 December 2014 | Thailand, Ko Tao

Het is alweer ruim een maand geleden dat ik voor het laatst een reisverslag heb geschreven. Dat komt voornamelijk omdat ik redelijk snel gereisd heb en veel met mensen omgetrokken ben gedurende Vietnam en Cambodja, daardoor weinig tijd en mogelijkheden gehad om achter de computer te zitten en wat te schrijven. Nu heb ik een paar vrije uurtjes voordat me boot naar Koh Phangan vertrekt dus weer even de tijd om jullie in te lichten over hoe alles hier reilt en zeilt!

Vietnam was echt geweldig! Wat is dat een vet land om doorheen te reizen. Waarom? Simpelweg omdat elke stad en omgeving waar je komt is verschillend. Er is geen stad waar ik geweest ben die enigzins leek op een bestemming hiervoor.

Na Hanoi ben ik naar de Paradise Cave gegaan. Een supergrote grot in de omgeving van Dong Hoi, was zeker de moeite waard om te bezoeken.
Hierna ben ik naar Hue gegaan. Hier heb ik de DMZ tour gedaan. Deze tour brengt je door de demilitrized zone van Vietnam. Hierdoor krijg je een goed beeld hoe de oorlog tussen Amerika en Vietnam was. Bizar feitje: per inwoner van vietnam heeft Amerika 7000 kg bommen naar beneden geworpen. Oftewel een land vol kuilen en slachtoffers. Vietnamezen waren zo slim om te schuilen in hele diepe tunnels. De grootste heb ik bezocht was heel indrukwekkend. Hier leefden 600 mensen 6 jaar lang.

Volgende stop was het leukste stadje van Vietnam. Hoi An. Een heel gezellig stadje vol lampionnen en mooie terrasjes aan het water in een verlichte oude haven. Iedereen laat hier custom made clothes maken. Dus dat heb ik dan ook maar gedaan :P Was hierna mooie zwarte lakschoenen en een overhemd rijker. Het werkt perfect, je gaat sochtends ff langs de shop om wat op te laten meten, overdags lig je op het strand en op de terugweg ga je weer ff langs de shop om het te passen, de volgende morgen is het (zo nodig) aangepast en past het perfect! En je weet zeker dat niemand anders het heeft! Ideaal!

Wat ook een geweldige plaats was in Vietnam is Dalat. Heb hier een supervette canyonning gedaan, inclusief cliffjumps en abseilen van hoge watervallen. Hierna ben ik nog naar Mui ne en Nha Thrang gegaan. Dat zijn 2 strandplaatsten, lekker chill!

De laatste plaats in Vietnam was de hoofdstad, Ho Chi Minh City of Saigon. De naam is gewijzigd naar HCMC sinds de oorlog. Als een soort dank naar de overleden president Ho Chi Minh die zich tijdens de oorlog op een goede manier heeft bewezen met slimme tactieken om amerika te verslaan. Een hele drukke business city, maar wel heel mooi. Ik reisde door Vietnam met een meid uit Wales wat een super gezellig reisgezelschap was. We besloten om de student walking tour te doen. Dit was ideaal, 2 studenten pikten ons op sochtends, hebben ons heel de dag rondgeleid en savonds zelfs nog met scooters en gelijk de mooiste dingen gezien in 1 dag!

In cambodja ben ik naar Pnomh Penh (killing fields) geweest. Heel indrukwekkend hoe de rode khmer bijna de helft van de bevolking heeft afgeslacht net 35 jaar geleden. Na deze trieste bedoeling was het tijd voor wat leuks: de koh rong islands waren fantastisch. Een heel klein eilandje met een geweldig strand en leuke barretjes langs het strand. Heb me hier prima vermaakt voor 4 daagjes.

Eenmaal terug op vaste land wel ziek geworden van een fruit salade. Dat heeft me bijna een week gekost om daar weer bovenop te komen. Ja dat zijn de minder leuke dingen van het reizen. In siem reap dan ook niet veel van het nachtleven gezien omdat ik me nogal ziek voelde. En niet veel eten en drinken binnen kon houden. Gelukkig is dat helemaal over.

Ben na Bangkok naar Krabi gevlogen, hier na een nachtje overgevaren naar Ko Phi Phi. Een fantastisch klein eilandje vol gezelligheid. Elke avond vuurshows met feest op het strand. Heel veel gezellige mensen tegengekomen op dit eiland en elke avond was het feest. En het is nog een mooi eiland ook!

Na Phi Phi naar Ko Tao afgereisd. Hier ben ik dag 1 gelijk begonnen met de duikopleiding Padi open water. Hierin krijg je theorie en ga je in totaal 4 duiken doen. Dit was echt supervet! Ik vind duiken echt geweldig. Gelukkig ging het ook allemaal goed met me oren klaren etc. Ko Tao is een supermooi eiland om te duiken en een van de goedkoopste plekken ter wereld om je Padi te halen, ik zit hier dus helemaal goed! Prachtige vissen en koraal gezien, echt te mooi voor woorden!

Nu zit ik in een internetcafetje dit verhaal te schrijven, wachtend op me boot naar Koh Phangan in 2,5 uur. De Fullmoon party komt eraan in 2 dagen. Dus dat gaat 1 gekkenhuis worden op Koh Phangan! En ik heb er zin in! Veel mensen die ik ontmoet heb tijdens reizen gaat erheen dus dat word een mooie afsluiting van me trip. Ik ben heel benieuwd!

Dinsdag avond land ik weer op schiphol. Dus zie jullie binnenkort wel weer!

Groetjes uit Ko Tao!



  • 04 December 2014 - 09:51

    Jolijn:

    Geweldig om te lezen!
    Geniet er nog eventjes van voordat je terug komt in de kou!

  • 04 December 2014 - 23:32

    Jannigje:

    Ben zo benieuwd naar al je foto's en aanvullende verhalen! Gek idee dat je volgende week alweer thuis bent joh, geniet er nog even goed van!

  • 05 December 2014 - 19:54

    Willem:

    Wow Rob dat klinkt weer super. Je zal wel balen dat het alweer bijna voorbij is, hoe laat ben je weer in Nederland dinsdag?... Straks maar weer sparen voor de volgende trip? ;-) Geniet van de laatste daagjes, have fun op de gevreesde Full Moon Party en ik spreek je snel weer.


  • 05 December 2014 - 23:20

    Rob Van Der Geest:

    dinsdagavond rond uurtje of half 8. de don pikt me op. ja is jammer beleef geweldige tijden hier met leuke mensen om me heen. de gevreesde jungle party was goed iig dus ben benieuwd naar full moon vanavond! het strand is cool en bezaaid met bucket stands dus moet goedkomen. ga iig niet terug voordat de zon aan de hemel staat. schijnt wel een episch moment te zijn met al die wauze lui op dat strand. spreek je vlgd week broeder! groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 23 Juli 2013
Verslag gelezen: 1309
Totaal aantal bezoekers 8675

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 09 December 2014

Backpacken in Azië!

23 Juli 2013 - 31 December 2013

Studeren in Helsinki

15 Januari 2018 - 30 November -0001

Backpacken in Oceanië!

Landen bezocht: